יום חמישי, 19 ביולי 2012

Red Hot Chili Peppers -By the way


להקה:Red Hot Chili Peppers
אלבום:By The Way
ז'אנר: (!Funk (Feel the funk
תאריך יציאה: 9.7.2002

Red Hot Chili Peppers או בקצרה RHCP, הוקמה בשנת 1983 בלוס אנגלס. סגנונה של הלהקה הוא Funk המשלב אלמנטים מכמה סגנונות שונים כגון: ה-punk rock ו- psychedelic rock. מההרכב המקורי נשארו רק שניים. מותו של הגיטריסט הראשון של הלהקה הילל סלובק שמת ממנת יתר של סמים גרם למתופף ג'ק איירונס לפרוש מן הלהקה. רק Anthony Kiedis  ו-Michael "Flea" Balzary נשארו מן ההרכב המקורי אשר השתנה עם השנים.

האלבום By the way הושפע רבות מן החומרים האישיים של הגיטרסיט שהיה בזמנו בלהקה והוא John Fruciante. האלבום נחשב להצלחה גדולה ומכר כ-13 מיליון עותקים בסך הכל. By the way הוא האלבום שיצא אחרי californiacation אשר נחשב להצלחה הכי גדולה של הלהקה. אישית אני מעדיף את By the way משתי סיבות: הראשונה היא שהוא קל יותר להאזנה, כיף להאזין לו. השנייה היא שהאלבום בנוי מעליות וירידות או במילים אחרות שירים רגועים ושירים קצביים. האלבום בנוי ככה שאחרי כמה שירים קיצביים מגיעים השירים הרגועים ומאפשרים מנוחה לאוזניים. אני מצאתי בזה גורם שרק מגביר את חווית ההאזנה.

באלבום ישנם 16 שירים ואורכו כ-69 דקות, שעה ו-9 דקות יכול להשמע כזמן רב אבל מהחוויה שלי עם האלבום אני יכול לאמר שהזמן הזה יעבור במהרה. מרגע שלוחצים על נגן ועד לשיר האחרון, אי אפשר להרגיש את המעברים בין השירים. השיר הראשון כבר יסתיים והשיר השני התחיל ורובכם לא יבחין בכך, אפשר ממש לשקוע לתוך האלבום.

אני? טוב אני אוהב את כל האלבום, אני לא יכול לציין בו שירים חלשים מלבד שיר אחד ממש כבד ששמו Don't Forget Me. השירים הכי בולטים אשר הם המועדפים עליי הם: The zypher song, Can't stop 
ו-Midnight. השירים הללו הם המועדפים עליי מסיבה פשוטה, המלודיה שבהם היא המלודיה שהכי בולטת בכל האלבום. בין השירים הכבדים כמו שציינתי קודם נמצאים Don't forget me, venice queen ו-This is the place. יתכן ואלה יהיו השירים שכן יקטעו את רצף השמיעה שלכם וכמובן רק לאלו שרגישים לכך.

By the way הוא אחד האלבומים הטובים ששמעתי והוא אחד האהובים עליי, כמו לכל אלבום אחר יש לו את הקסם שלו. יש כאלה שיתחברו אליו ויש כאלה שלא. 16 שירים של מוזיקה איכותית, ממש אלבום ששווה האזנה. 
אני לא אפרט לכם על כל שיר ושיר, אבל אני כן ממליץ לכם להאזין לו ולראות בעצמכם (כמובן לכל אלו שעוד לא עשו זאת). 

Long live the funk

 4.5/5

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה